Aku suka membaca hasil nukilan rakan2 bloggers. Mereka banyak menggunakan bahasa2 perlambangan yang sangat menarik.

Begitu juga aku.

Korang tahu tak apa itu innuendo?


Eh tak! Bukan Innuendo tu! heh.

Innuendo
1. An indirect or subtle, usually derogatory implication in expression; an insinuation.
2. Law
a. A plaintiff's interpretation in a libel suit of allegedly libelous or slanderous material.
b. A parenthetic explanation of a word or charge in a legal document.

Ini bukan kelas undang2, jadi ambillah maksud nombor satu. Maksud innuendo ialah, kalau kita cakap sesuatu tu, ia ada double meaning.

Ada orang menggunakan sesuatu perkara atau objek untuk melambangkan seseorang. Ada yang menggunakan insiden2 terkini untuk memberitahu sesuatu telah berubah. Mungkin kebetulan.

Namun begitu, para pembaca tidak seharusnya menganggap semua perkara yang ditulis oleh bloggers (macam aku) adalah innuendo secara keseluruhannya. Ada juga perkara yang aku tulis memang dimaksudkan secara literal. Vice versa juga. =)

Oh dan tahukah korang bahawa Taylor Swift dan John Mayer pernah bersama?

Dan as expected, mereka break.

Yang menariknya, tahukah korang yang mereka menulis lagu untuk satu sama lain?

Mulakan dengan Taylor Swift lagu ni.


Aku rasa lagu ni sangat pedas. Title pun takleh blah! Seperti biasa, kalau bergaduh dengan sebab yang tak pasti, yang lelaki juga akan dipersalahkan. Memang TS berjaya tunjukkan yang John ni memang jerk habis. haha.

Tengok apa John Mayer balas.


Dia duet dengan Taylor Swift! Aku terharu sebenarnya bila dengar lagu ni. Bagi aku, lagu ni sangat jujur. Oh, dan aku rasa aku faham apa yang John Mayer rasa. =)

Faham tak? ni macam...

Taylor: Kau salah! Kau jerk! Buaya!
John Meyer: Ye,,, Memang salah aku pun.. ==

Haa, faham tak? hahaha. =P
.
.
.
.
Aku dah jumpa drive untuk study! =)