Nama saya Muhammad Syaukat, pelajar perubatan tahun dua di Monash University Sunway Campus.

Aku adalah man of science. Oleh itu, persoalan kenapa? bagaimana? bila? dan dimana sering menghantui diri ini. It kills me to know those answers especially kalau perkara itu amat aku minati atau ia berkait rapat dengan diri aku sendiri.

Tapi aku kena terima hakikat. Tak semua persoalan2 besar di dunia ini telah dirungkap. Contohnya, bagaimana orang zaman dulu boleh buat piramid besar2? Apa rupa cahaya sebenarnya? Bolehkah kita merentasi masa? Walaupun dalam dunia perubatan; contohnya kenapa lelaki ada nipples? (erk!!!) ataupun bagaimana gout crystal boleh terbentuk? Semua itu masih membutuhkan penjelasan yang mungkin lambat laun akan terungkai jua.
gambar hiasan

Nama saya Muhammad Syaukat. Umur saya akan mencecah 21 pada November ini.

Aku dihantui dengan sejarah hidup aku sendiri dengan peristiwa yang aku sendiri tak faham kenapa ia telah berlaku; kenapa sesebuah keputusan itu telah dibuat? Aku masih berharap agar persoalan2 itu akan terjawab atau dijawab suatu hari nanti.

Buat masa ni, hanya spekulasi boleh dibuat.

Namun begitu, aku rasa sebahagian persoalan akan kekal sebagai persoalan yang mungkin akan terkubur tak terungkit begitu sahaja. Ah well, mungkin itu lebih baik untuk semua. =)
gambar hiasan 2


Nama saya Muhammad Syaukat, anak bongsu daripada 5 orang adik beradik.

Walaupun aku anak bongsu, tapi aku rasa aku takdelah spoilt sangat (rasanyalah =PPP).
Kita kena terima hakikat bahawa tak semua benda yang kita nak tu kita akan dapat. Yang penting, yang terbaik untuk semua. Persoalannya sekarang ni, apa yang terbaik? =)
.
.
.
Dia bersih, dia tak ditinggalkan. Jaga dia baik2. Selamat hari lahir. =)

* * *
.
.
.
.
.
.

Turunlah Mubarak oi! Cukup2lah tu.